Bayi Berkepala Dua Dilahirkan Di China



Subhanallah, setelah aku menonton berita tentang kelahiran istimewa ini aku terpaku seketika dan memuji kebesaran Allah. 


Seorang wanita cina, Bao Qiaoying, berusia 25 tahun dari Guandong dengan selamat telah melahirkan bayi perempuan kembar istimewa ini melalui kaedah caesarean , dan dilahirkan dengan berat 4 kilogram di Suining City Central Hospital di Sichuan.


Semasa scan kali pertama bayi ini tidak mempunyai masalah dan kali kedua pon masih ok..tapi semasa scan kali yang ketiga minggu lepas doktor dapati fetus itu mempunyai dua kepala.


Pakar bedah mengatakan tiada apa yang boleh dilakukan dan kepala kembar ini tidak akan dipisahkan kerana ianya agak mustahil ini kerana mereka mempunyai dua tulang belakang dan hanya mempunyai separuh jantung dan berkongsi organ-organ yang lain  ...hurmm kesian sungguh, macam mana la life mereka besar nanti...mesti cool..hehe...positif itu harus..kehkehkeh...


" Sukar untuk berkata bagaimana mereka akan hidup pada masa hadapan, tetapi kami akan lakukan yang terbaik untuk memastikan mereka hidup buat masa ini." kata Pu Youhua Doktor dari Hospital Suining.


Mari kita doakan demi segala kebaikkan sesama manusia walau berlainan agama, bangsa dan negara eceh macam lirik lagu daa...hehe....





No comments:

Post a Comment

Sikit Juga Kasi Kumen Macha